مرجع تخصصی طوطی ها

مرکز تخصصی پرندگان و حیوانات
مرجع تخصصی طوطی ها

مرجع تخصصی طوطی ها

مرکز تخصصی پرندگان و حیوانات

کاکادو تاج لیمویی

يكشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۱۵ ب.ظ

کاکادو تاج لیمویی (Citron-crested Cockatoo) با نام علمی Cacatua sulphurea citrinocristata یک کاکادو در ابعاد متوسط می باشد که دارای یک تاج لیمویی رنگ و یک نوک خاکستری تیره می باشد و یک الگوی نارنجی رنگ در اطراف چشم نیز دارند ، هم چنین دارای پاها و ناخن های بسیار قوی می باشند. رنگ چشم ها در کاکادو تاج لیمویی می تواند قهوه ای روشن ، قهوه ای تیره و یا مشکی باشد. جنس نر و ماده در کاکادو تاج لیمویی دارای ظاهری کاملا مشابه می باشند.

 کاکادو تاج لیمویی کوچک ترین کاکادو از زیر گونه ی کاکادوهای تاج زرد می باشد که بومی جزایر Sumba در اندونزی می باشد. رژیم غذایی کاکادو تاج لیمویی شامل انواع دانه ها ، جوانه ها ، میوه ها ، آجیل و انواع گیاهان علفی می باشد.

جمعیت کاکادو تاج لیمویی به دلیل شکار بی رویه در لیست گونه های در خطر انقراض قرار گرفته و جمعیت آن در سال ۱۹۹۳ در جزایر Sumba حدود ۲۰۰۰ نفر گزارش شده است.

از نظر رفتاری کاکادو تاج لیمویی یک طوطی خوش مشرب ، مهربان و یک حیوان خانگی مناسب است و به عنوان یک کاکادو پرنده ای پر سر و صدا نیست اما بسیار کنجکاو است. آنها به طور کلی پرندگانی آرام هستند اما یک صدایی شبیه به سوت یا بوق را به صورت یکنواخت تکرار می کنند.

  • سارا ضیغمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی