مرجع تخصصی طوطی ها

مرکز تخصصی پرندگان و حیوانات
مرجع تخصصی طوطی ها

مرجع تخصصی طوطی ها

مرکز تخصصی پرندگان و حیوانات

طوطی شیطان

پنجشنبه, ۴ دی ۱۳۹۳، ۰۶:۱۳ ب.ظ







طوطی شیطان (Devil’s Parrot) با نام علمی Psittrichas fulgidus هم چنین با عنوان طوطی Pesquet ، طوطی Vulturine نیز شناخته شده است که تنها عضو جنس خودش می باشد . طوطی شیطان بومی جنگل ها وتپه های حاره ای مونتانه واقع در گینه نو می باشد.

طوطی شیطان یک طوطی نسبتا بزرگ به طول حدود ۴۶ سانتی متر می باشد و وزن تقریبی آن ۶۸۰ -۸۰۰ گرم می باشد. عموما دارای پرهایی به رنگ سیاه می باشد و در ناحیه ی قفسه ی سینه دارای حالت پوسته پوسته ی مایل به خاکستری می باشد ، هم چنین پرها در ناحیه ی شکم کاملا قرمز رنگ می باشند. نرها دارای یک نقطه ی قرمز در پشت چشم می باشند که این حالت در ماده های بالغ دیده نمی شود. در مقایسه با بسیاری از طوطی های دیگر طوطی شیطان دارای سر کوچکی می باشد .

طوطی شیطان یک نوع رژیم غذایی کاملا تخصصی دارد که به طور انحصاری از چند گونه ی خاص از انجیر تغذیه می نماید ، هم چنین گل و شهد نیز در رژیم غذایی آن گزارش شده است. محل زندگی طوطی شیطان به طور طبیعی در میان گیاهان خودرو می باشد اما لانه را درون حفره ای در درخت ایجاد می کند که معمولا دو تخم می گذارد . به طور معمول به صورت جفت و یا در گروه هایی تا ۲۰ نفر زندگی می کنند و دارای پروازهایی کوتاه و متناوب هستند.



  • سارا ضیغمی

نظرات  (۱)

  • افسر ولایی مهدی(عج)
  • سلام علیکم بزرگوار.
    پس از ماه ها انتظار؛ بالاخره قسمت 58 از مجموعه طنز "دکتر سلام" آمد...
    نظر سیاسیون درمورد "دکتر سلام" ...
    منتظر حضورتان هستیم.
    التماس دعای فرج + بصیرت + اخلاص + شهادت
    یـ مهدی (عج) ـا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی