مرجع تخصصی طوطی ها

مرکز تخصصی پرندگان و حیوانات
مرجع تخصصی طوطی ها

مرجع تخصصی طوطی ها

مرکز تخصصی پرندگان و حیوانات

کبوتر ویکتوریا

يكشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۵:۵۴ ب.ظ


کبوتر ویکتوریا (Victoria Crowned Pigeon ) یک کبوتر بزرگ به رنگ خاکستری مایل به آبی با تاج توری آبی رنگ و  سینه ی قرمز – خرمایی و عنبیه ی چشم قرمز رنگ می باشد. کبوتر ویکتوریا بومی گینه نو است و مخصوص قله ها و مناطق مرتفع می باشد و نام آن یادآور ملکه ی ویکتوریا می باشد. کبوتر ویکتوریا یک تاج آبی – خاکستری با یک ماسک کوچک سیاه و سفید دارد. لبه ی پرهای تاج به صورت واضحی به رنگ سفید دیده می شوند. روی پرهای پروازی یک ردیف پر آبی با هاله ای از رنگ خرمایی – قرمز دیده می شوند ، قفسه ی سینه به رنگ بنفش دیده می شود. جنس نر و ماده در کبوتر ویکتوریا دارای ظاهر یکسانی هستند.

طول بدن کبوتر ویکتوریا ۷۳-۷۵ سانتی متر می باشد و وزن آن حدود ۲٫۵ کیلوگرم است.  طول برخی گونه های آن حدود ۸۰ سانتی متر  و وزن آنها  ۳٫۵ کیلو نیز می گردد.

محل زندگی و پراکنش کبوتر ویکتوریا در دشت ها ، باتلاق ها ، جنگل ها و جزایر شمال گینه نو می باشد.

کبوتر ویکتوریا یک نوع کبوتر معاشرتی و خوش مشرب می باشد و آنها معمولا به صورت جفت و یا در گروه های کوچک در جستجوی غذا می روند و سفر می کنند.

کبوتر ویکتوریا معمولا یک تخم سفید می گذارد و آن را درون ساقه ، چوب و برگ خرما محافظت می نماید ، تخم پس از ۳۰ روز تبدیل به جوجه می شود و ۱۳ هفته پس از آن جوان قادر به ترک والدین خواهند بود.

  • سارا ضیغمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی